10 km

Vineri mi-a căzut pedala de ambreiaj de la maşină. O chestie comună, după cum am aflat mai târziu, la Megane, şi care se rezolvă la fel de simplu. Pe moment, însă, nu ştiam asta. După ce am trimis copiii acasă cu un taxi, am chemat o maşină care să mă remorcheze până la service-ul auto pe care l-am frecventat în ultimul an. Numai în acest an cred că am lăsat acolo vreo 2000 de lei, pentru diverse chestii, atât la maşina veche, cât şi la cea nouă. Ajuns la service, am predat maşina şi am aşteptat să fiu sunat, pentru a afla ce problemă are. Am aşteptat şi am aşteptat. Niciun telefon, Când se apropia ora închiderii am sunat eu înapoi. Mi s-a spus că de-abia mâine se uită la ea şi că tot mâine, la prima oră, voi avea un răspuns. "Promitem", chiar aşa a zis. A doua zi am aşteptat şi-am tot aşteptat, niciun telefon. Pe la 12, ştiind că era sâmbătă şi că programul lor se termină la 1, am sunat eu. Mi-au zis că pot să iau maşina în două ore. "Dar ce are?", am întrebat eu. "Bă", l-a întrebat şeful pe altul, "ce are?". Ăsta probabil că a ridicat din umeri. "O să vedeţi când veniţi", mi-a răspuns şeful. "Şi, cât costă?", am întrebat eu. "Nu pot să vă spun acum". "Măcar aproximativ", am insistat. "120 de lei", a zis el după o ezitare. Aveam să aflu după aia că ăsta era costul a două ore de manoperă. Am ajuns la service la orele două fără zece minute, motiv pentru care nu mi s-a dat nicio factură, nimic, fiindcă ceilalţi angajaţi plecaseră la 1 fix. Am preluat totuşi maşina oarecum încrezător şi-am pornit până acasă, vreo 5-6 km. A doua zi, duminică, ne-am urcat cu toţii în maşină, plus doi prieteni, să mergem la o petrecere din Corbu. N-am făcut mai mult de 300 de metri şi din nou mi-a căzut pedala de ambreiaj. O dată cu ea, şi o sârmuliţă pe care cei de la service o prinseseră cică în două ore. N-am mai plecat nicăieri, am împins doar maşina cât s-o parcăm într-un loc convenabil. Şi astăzi, a treia zi, m-am dus cu autobuzul la service pentru a le cere factura detaliată, ca să aflu şi eu ce-au făcut de fapt, şi să le cer să explice cum poate o reparaţie făcută de ei să nu reziste mai mult de 24 de ore şi 10 km. Mi-au dat factura, adevărat, dar mi-au cerut să aduc înapoi maşina în service, tot pe platforma lor, şi să plătesc încă o dată şi remorcarea, şi reparaţia. Foarte nervos, am plecat glonţ cu factura şi m-am dus la O.P.C. Deşi vorbisem pe drum cu o tanti de-acolo, când am ajuns mi s-a spus că nu acceptă reclamaţii de la persoanele juridice (maşina este proprietatea firmei mele), şi că pentru asta trebuie să mă adresez unui avocat. Am vorbit imediat cu un avocat, client de-al nostru, care mi-a spus că trebuie să fac dovada scrisă că firma de service a refuzat să remedieze defecţiunea ivită în urma unei aşa-zise reparaţii - şi că toată chestia poate dura săptămâni, timp în care maşina nu trebuie reparată, fiindcă altfel dispar "dovezile". Şi mai enervat, am luat-o pe jos înspre casă, şi-n drum am trecut pe lângă un service auto unde-mi pusesem agentul de răcire pentru aerul condiţionat, la maşina veche, cu un an în urmă. Am văzut afară un băiat care fuma şi i-am spus de problemă. În cinci minute a luat o maşină, în alte cinci am ajuns la locul unde-mi parcasem Megane-ul, şi în două minute băiatul ăsta a pus sârma pentru care s-au chinuit două ore cei de la ăstălalt service. În total, reparaţia a durat jumătate de oră şi m-a costat 50 de lei. Cealaltă "reparaţie", de la service-ul căruia o să-i dau numele în final, a durat două zile şi a costat 120 lei, plus tractarea, plus nesimţirea. Aşadar, să apelaţi cu încredere la Auto Best All Quatro Constanţa! Ţepele sunt bonus!

[actualizare mică] Cum că să nu vă imaginaţi că sunt eu zgârciob sau cârcotaş - riscul acestei "reparaţii" nu constă în banii daţi, ci în consecinţe (şi citez din notificarea pe care mâine o va trimite avocatul): "Vă puteţi imagina ce s-ar fi întâmplat dacă aş fi rămas fără ambreiaj la o viteză mai mare, să zicem de 100 km / oră, cu soţia şi cei doi copii mici în maşină, aşa cum intenţionam să plecăm în acea zi?"

0 comentarii: